Samsung MU7600 یک تلویزیون منحنی هوشمند 4k HDR خوب است. رنگ مشکی عمیق خوبی برای تلویزیون LED دارد که کیفیت تصویر خوبی به آن می دهد. همچنین می تواند طیف وسیع تری از رنگ ها را تولید کند که برای HDR خوب است. برای گیمرها، MU7600 حتی در HDR نیز دارای تاخیر ورودی کم است و آن را خوب و پاسخگو نگه می دارد. متأسفانه، می تواند روشن تر باشد و کیفیت تصویر آن در یک زاویه کاهش می یابد.

 

 

MU7600 یک تلویزیون خوب برای مصارف مختلف است، کیفیت تصویر مناسبی دارد و در کل کاملاً همه کاره است. با این حال، متأسفانه، برای اتاق‌های نشیمن عریض و روشن کمتر مناسب است، زیرا روشن‌ترین نیست و با مشاهده از زاویه، کیفیت تصویر را از دست می‌دهد.

 

 

طراحی MU7600 عالی است. به دلیل حاشیه های فلزی و بافت پشتی، تلویزیون از هر زاویه ای زیبا به نظر می رسد. تقریباً مشابه MU7000 است، اما دارای منحنی است

 

این تلویزیون دارای پایه نمادین مرکزی سامسونگ V شکل است. این تلویزیون به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند و کاملاً پایدار است، اما در صورت ضربه خوردن باعث می شود تلویزیون کمی تکان بخورد.

 

قسمت پشتی تلویزیون به دلیل داشتن پنل های پلاستیکی بافت خوب به نظر می رسد. همه ورودی‌ها در کنار تلویزیون قرار دارند و حتی اگر نزدیک به دیوار قرار بگیرند، به راحتی قابل دسترسی هستند.

این تلویزیون به دلیل انحنای که دارد از کناره کاملاً ضخیم است. اگر روی دیوار نصب شود، لبه‌ها کمی بیرون می‌آیند، اما این موضوع واقعاً مشکلی نیست، زیرا منحنی بیشتر یک ترجیح شخصی است.

 

تلویزیون در امتداد لبه پایینی، جایی که LED های نور پس زمینه قرار دارند، گرم می شود، اگرچه خوشبختانه بزرگترین دریچه ها در امتداد لبه پایینی قرار دارند.

کیفیت ساخت MU7600 مناسب است. لبه های فلزی احساس خوبی دارند، و چند شکاف کوچک در اطراف قاب وجود دارد، اما این واقعاً یک مشکل نیست. پلاستیک پشت تلویزیون خوب به نظر می رسد اما به اندازه برخی دیگر از تلویزیون های دارای پشتی فلزی محکم نیست.

 

 

MU7600 دارای نسبت کنتراست طبیعی عالی است و در فضایی مشابه با MU7000 قرار دارد. این نسبت کنتراست بالا تفاوت زیادی از نظر کیفیت تصویر ایجاد می کند زیرا امکان نمایش سیاهی عمیق را فراهم می کند. اگر قرار است تلویزیون در یک اتاق تاریک تنظیم شود، نسبت کنتراست بالا حتی اهمیت بیشتری دارد.

 

حداکثر روشنایی SDR خوب. تلویزیون در طول صحنه‌های بسیار تاریک، کم‌نور CE را انجام می‌دهد، همانطور که در تست پنجره سفید 2% ما نشان داده شده است، اما در غیر این صورت روشنایی بسیار ثابت باقی می‌ماند. هنگامی که نماد آن روی "PC" (معروف به حالت PC) تنظیم شده است، این کاهش نور CE برای ورودی HDMI انجام نمی شود، اما این برای منابع 24 هرتز امکان پذیر نیست. این روشنایی بسیار شبیه به MU7000 و MU6300 است و از Vizio M Series 2017 روشن تر است، اما به اندازه رقیب TCL P607 روشن نیست.

 

 

اوج روشنایی HDR متوسط. در حالی که روشنایی بد نیست و ثابت است، فقدان کم نور محلی تلویزیون مانع از ایجاد نقاط برجسته در محتوای HDR تقریباً به همان اندازه روشن است. بدتر از آن، در صحنه‌های بسیار تاریک، کم‌نور CE تلویزیون، نورهایلایت‌ها را کم‌نور می‌کند، همانطور که در تست 2% پنجره ما نشان داده شده است. هنگامی که نماد آن روی "PC" (معروف به حالت PC) تنظیم شده است، این کاهش نور CE برای ورودی HDMI انجام نمی شود، اما این برای منابع 24 هرتز امکان پذیر نیست. به طور کلی، این روشنایی بسیار شبیه به MU7000 و MU6300 است، اما به اندازه رقیب TCL P607 و Vizio M Series 2017 روشن نیست.

 

 

یکنواختی کلی خاکستری MU7600 بسیار خوب است. برخی از ایرادات کوچک را می توان در تصویر آزمایش خاکستری 50 درصد مشاهده کرد، زیرا هر دو طرف کمی تیره تر هستند و برخی از امواج در پایین صفحه قابل مشاهده است. خوشبختانه، این موارد به اندازه کافی شدید نیستند که در حین تماشای ورزش یا محتوای دیگر با عکس های متحرک گسترده، جلوه ای از صفحه نمایش کثیف ایجاد کنند.

 

 

زاویه دید بد، حتی برای تلویزیون با پنل VA. وقتی تلویزیون حتی از زاویه‌ای کوچک تماشا می‌شود، رنگ‌های سیاه خاکستری می‌شوند، در حالی که در زوایای بزرگ‌تر و بزرگ‌تر رنگ‌ها تغییر می‌کنند و روشنایی کاهش می‌یابد. این تلویزیون برای اتاقی که مردم اغلب تلویزیون را از کنار می بینند مناسب نیست.

 

 

یکنواختی مشکی MU7600 بهتر از حد متوسط ​​است و با MU7000 برابری می کند. در نزدیکی هر گوشه در تصویر آزمایشی ما می‌توان مقداری ابر را مشاهده کرد، اما این واقعاً مشکل‌ساز نیست، زیرا کیفیت صدای تلویزیون ال جی هنگام تماشای محتوای معمولی، حتی در صحنه‌های واقعاً تاریک، واقعاً ضعیف است و واقعاً آشکار نیست.

 

 

هندلینگ بازتاب MU7600 مناسب است. این روکش نیمه براق است که بازتاب ها را در سراسر صفحه پخش می کند، اما شدت آنها را کاهش می دهد. برای یک اتاق متوسط ​​این خوب است، اما برای یک اتاق بسیار روشن ممکن است مشکل باشد.

 

 

خارج از جعبه، MU7600 خیلی دقیق نیست. تراز سفیدی بسیار بالاست و در این سطح از عدم دقت قابل توجه است. نمایشگر به طور کلی کمی بیش از حد گرم است و گاما به سمت انتهای تاریک تر کمی زیاد است، بنابراین سیاهی ممکن است خرد شود، به خصوص در یک اتاق روشن. رنگ dE نیز بالا است، اما در تراز سفیدی بد نیست و بیشتر مشکلات از نقطه سفید است که کمی بیش از حد زرد است.

 

 

فرآیند کالیبراسیون سریع است و هم تراز سفیدی و هم مدیر فضای رنگی پاسخگو هستند. تراز سفیدی dE از طریق کالیبراسیون تراز سفیدی 2 نقطه و 20 نقطه به 0.24 ناچیز کاهش یافت. رنگ dE نیز تا حد زیادی بیش از نیمی از آنچه خارج از جعبه بود کاهش یافت و نقطه سفید اصلاح شد. فقط رنگ‌های آبی و قرمز هنوز کمی خاموش هستند، اما در هنگام تماشای ویدیو و فیلم‌ها پس از کالیبراسیون، هیچ مشکلی در بازتولید رنگ مشاهده نکردیم. گاما برای ردیابی هدف 2.2 ما بسیار دقیق تر ثابت شده است.

 

کابل و سایر منابع 720خوب به نظر می رسند. برخی از مصنوعات هاله در امتداد لبه های مستقیم قابل مشاهده هستند اما تصویر واضح باقی می ماند.

طیف رنگی گسترده، بسیار شبیه به MU8000 . تلویزیون می تواند قرمز و آبی نسبتاً اشباع تولید کند، فقط با رنگ سبز اشباع شده مبارزه می کند، که متأسفانه برای تلویزیون های مدرن رایج است. همچنین با رنگ هایی که می تواند تولید کند نسبتاً دقیق است که خوب است.

 

 

در HDR هنگامی که "Gamma" تلویزیون روی +2 تنظیم شده است، EOTF حالت تصویر "فیلم" از منحنی PQ بسیار نزدیک پیروی می کند، تا زمانی که خاموش شود و سپس در اوج روشنایی خود قطع شود. این تنظیم "Gamma" به اشتباه نامگذاری شده است زیرا گاما برای SDR است، اما EOTF را به طور موثر تغییر می دهد. حالت فیلم EOTF در گامای +0 در اینجا نشان داده شده است . «حالت بازی» به طور مشابه از گامای +2 که در اینجا نشان داده شده است سود می برد ، در حالی که حالت رایانه شخصی بهتر است روی گامای +0 که در اینجا نشان داده شده است باقی بماند .

 

 

حجم رنگ متوسط. در حالی که تلویزیون دارای طیف رنگی گسترده ای برای رنگ های روشن است، وسعت آن برای رنگ های تیره به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

MU7600 تصویر آزمایشی گرادیان ما را بدون هیچ گونه باندبندی به طور کلی نمایش می دهد. فقط بی نظمی های کوچک را می توان در سبز تیره تر و همچنین در مقیاس خاکستری تیره تر تصویر گرادیان مشاهده کرد. در حالی که به محتوای معمولی نگاه می کنیم، هیچ باند بندی عمده ای در فیلم ها وجود ندارد که بسیار خوب باشد و این با اکثر جدیدترین تلویزیون های سامسونگ که اخیراً آزمایش کرده ایم قابل مقایسه است.

 

 

MU7600، مانند MU7000 که قبلا بررسی شده بود ، هیچ گونه حفظ تصویری را نشان نمی دهد. این خبر خوبی برای گیمرهای هاردکور است.

ما انتظار نداریم که پنل های VA حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند، زیرا پنل VA در آزمایش طولانی مدت ما مصون به نظر می رسد.

زمان پاسخ MU7600 متوسط ​​است و در نتیجه یک دنباله کم نور دنبال اجسام متحرک می شود. این تلویزیون به خوبی تلویزیون های رده بالاتر سامسونگ مانند MU8000 نیست، اما مشابه MU7000 است. این برای اکثر مردم مشکلی ندارد، اما ممکن است برای محتوای سریع مشکل ساز باشد.

 

 

MU7600 از PWM با فرکانس 240 هرتز برای کاهش نور پس زمینه استفاده می کند که از تنظیم نور پس زمینه 9/20 شروع می شود. کاهش تنظیم از 9/20 چرخه کار را کوتاه می کند، در حالی که دامنه ثابت می ماند. نور پس‌زمینه‌ای که از PWM استفاده می‌کند، باعث می‌شود که حرکت صاف کمی کمتر شود و گاهی اوقات در محتوای سریع، ممکن است تصاویر تکراری در پشت اشیاء متحرک سریع دیده شوند.

 

 

امکان کاهش فرکانس سوسو زدن تا 60 هرتز وجود دارد که به کاهش تاری ماندگار کمک می کند و در عین حال سوسو زدن قابل توجهی ایجاد می کند. برای انجام این کار، "LED Clear Motion" را از منوی "Auto Motion Plus" فعال کنید. متأسفانه، در حالت «بازی» امکان فعال کردن درج فریم سیاه 60 هرتز وجود ندارد.

 

 

MU7600 دارای یک پنل 60 هرتزی است که می تواند محتوای فریم کمتر را درون یابی کند. برای درون یابی محتوای 30 فریم در ثانیه، «Auto Motion Plus» را روی «Custom» تنظیم کنید و baneh نوار لغزنده «Judder Reduction» را افزایش دهید. توجه داشته باشید که هر درون یابی حرکتی مصنوعات را معرفی می کند، بنابراین از مقدار کمی استفاده کنید مگر اینکه واقعاً افکت اپرا صابون را دوست داشته باشید.

 

Samsung MU7600 در نمایش فیلم ها، بازی ها و برنامه های تلویزیونی بدون لکنت عالی است. زمان پاسخ به هموار کردن انتقال بین فریم ها کمک می کند، به طوری که محتوای نرخ فریم پایین آزاردهنده نباشد.

فیلم‌هایی که از هر منبعی پخش می‌شوند باعث ناراحتی می‌شوند و متاسفانه هیچ گزینه‌ای برای حذف آن وجود ندارد. با این حال، اکثر مردم به تکان دادن حساس نیستند، بنابراین ممکن است این مشکل برای همه نباشد.

مانند سایر تلویزیون‌های 2017 که آزمایش کرده‌ایم، MU7600 از هیچ ویژگی نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی نمی‌کند.

 

 

تاخیر ورودی کم عالی، که همه گیمرها را به جز رقابتی ترین بازی ها خوشحال می کند. حالت بازی و حالت PC دارای تاخیر ورودی کم هستند، اگرچه فقط حالت PC می تواند به درستی رنگ 4:4:4 را نشان دهد. این تاخیر ورودی بسیار شبیه به سایر تلویزیون های سامسونگ 2017 مانند MU6300 و MU8000 است و تاخیر در حالت PC نسبت به سامسونگ 2016 بهبود یافته است.

 

اکثر قطعنامه ها پشتیبانی می شوند. رنگ 4k @ 60 هرتز @ 4:2:2 یا 4:4:4 تنها زمانی پشتیبانی می‌شود که «رنگ HDMI UHD» برای پورت مورد استفاده فعال باشد. رنگ 4:4:4 فقط زمانی به درستی نمایش داده می شود که نماد ورودی HDMI روی "PC" (معروف به حالت PC) تنظیم شده باشد. رنگ 4:4:4 در HDR در حالت PC به درستی نشان داده می شود.

 

 

فقط یکی از Dolby Digital یا DTS را می توان در یک زمان فعال کرد. اگر زمانی که تلویزیون روی Dolby Digital تنظیم شده است محتوایی که فقط از DTS پشتیبانی می کند پخش شود، DTS پخش نمی شود و بالعکس.

THD زیر متوسط. MU7600 مقدار قابل توجهی اعوجاج را در همه ولوم‌ها ایجاد می‌کند، اما در صورت گوش دادن با حداکثر صدا دو برابر می‌شود. خوشبختانه، هر چند، بدون نام مستعار است.

 

 

تلویزیون در طول آزمایش ما تبلیغاتی نشان نداد، اما ظاهر تبلیغات اغلب ناسازگار است. فرض بر این است که این تلویزیون دارای تبلیغات است زیرا تمام تلویزیون های سامسونگ از سال 2015 دارای تبلیغات بوده اند و تبلیغات در MU7000 ، MU8000 و Q7F 2017 دیده شده است. اگر کسی تبلیغاتی را در MU7600 خود می بیند، لطفاً عکسی از آگهی را برای ما ایمیل کنید و ما بررسی را به روز می کنیم.

 

 

این تلویزیون دارای بسیاری از برنامه های محبوب از قبل نصب شده است، از جمله Netflix، YouTube و Amazon Video. بسیاری از برنامه های دیگر برای دانلود از طریق منوی «برنامه ها» در دسترس هستند. برنامه ها به آرامی و با حداقل تاخیر یا افت فریم اجرا می شوند.

 

کنترل از راه دور دارای دکمه های کمی است اما برخی از ویژگی های هوشمند چشمگیر است. فقدان دکمه ها نیاز به سفر از طریق Smart Hub برای دسترسی به همه چیز دارد، اگرچه خوشبختانه این بدان معناست که همه دکمه ها در دسترس هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی از Smart Hub رد شوید، که می‌تواند مستقیماً تنظیمات را تغییر دهد، بین برنامه‌ها و ورودی‌ها تغییر کند، محتوا را جستجو کرده و با استفاده از مرورگر وب جستجو کنید. با استفاده از ویژگی OneRemote سامسونگ، این کنترل از راه دور می تواند به عنوان یک کنترل از راه دور جهانی برای سایر دستگاه ها، حتی برخی از دستگاه هایی که از HDMI CEC پشتیبانی نمی کنند، عمل کند.

 

 

تلویزیون دارای یک دکمه فیزیکی است. با یک فشار کوتاه، منویی با شش نماد نمایش داده می‌شود: پاور، ورودی، افزایش و کاهش صدا و کانال بالا و پایین. یک فشار کوتاه بین نمادها جابجا می شود و با فشار طولانی آنها را فعال می کند.

ما نسخه FA01 55 اینچی (UN55MU7600) را آزمایش کردیم. در بیشتر موارد، ما انتظار داریم که بررسی ما برای سایر اندازه‌ها معتبر باشد.

 

نوع موجود در ایالات متحده دارای روکش نقره ای است و فقط در آمازون فروخته می شود، در حالی که نوع کانادایی دارای روکش خاکستری تیره است و فقط در Best Buy فروخته می شود.

MU7600 یک تلویزیون میان رده خوب است، اما در یک رده رقابتی با تعداد زیادی تلویزیون خوب یافت می شود.

 

 https://baneeh.com/video-audio-devices/tv-brands/samsung/shopby/tv_screen_size-45_inch

Samsung MU7000 و Samsung MU7600 هر دو عملکرد بسیار مشابهی دارند. تفاوت اصلی این است که سامسونگ MU7600 منحنی است و برای برخی افراد، این ممکن است دلیل خوبی برای انتخاب آن باشد. تا آنجا که تفاوت های دیگر، آنها در خطای واریانس پانل قرار می گیرند و ارزش ذکر ندارند.

 

 

سامسونگ NU7100 نسبت به Samsung MU7600 بسیار بهتر است. Samsung NU7100 دارای تاخیر ورودی کمتری در SDR و 4k @ 60Hz + HDR است که برای بازی عالی است. همچنین یکنواختی مشکی کمی بهتر دارد که باعث می‌شود سیاه‌پوستان در اتاق تاریک بهتر به نظر برسند. از طرف دیگر، Samsung MU7600 منحنی است و روشنایی بهتری دارد که برای اتاق های روشن تر خوب است و طیف رنگ و حجم رنگ گسترده تر است که باعث می شود محتوای HDR بهتر به نظر برسد.

 

 

سامسونگ NU8000 بسیار بهتر از سامسونگ MU7600 است. NU8000 یک تلویزیون بازی بسیار بهتر است که نه تنها زمان پاسخگویی بهتر و تاخیر ورودی بسیار کمتری دارد، بلکه دارای ویژگی‌های بازی مانند FreeSync و درج قاب سیاه است. برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک بسیار بهتر است زیرا دارای یک ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود رنگ سیاه است و همچنین یکنواختی سیاه بهتری دارد. در نهایت، NU8000 روشنایی بهتر و مدیریت بازتاب بهتری دارد. Samsung MU7600 منحنی است و این می تواند عده ای را که مایل به استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی هستند جذب کند.

 

 

سامسونگ NU7300 تا حدودی بهتر از سامسونگ MU7600 است. Samsung NU7300 دارای تاخیر ورودی بهتری است که در صورت اجرای بازی‌های ویدیویی از آن لذت خواهید برد و زمان پاسخگویی بهتر برای اقدامات سریع مانند ورزش‌ها. همچنین می‌تواند رنگ‌های مشکی یکنواخت‌تری را نمایش دهد و این کیفیت تصویر را در اتاق تاریک بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر، سامسونگ MU7600 منحنی دارای طیف رنگ و حجم رنگ کمی بهتر است که محتوای HDR را کمی بهتر می کند.